Ofte stilte spørsmål

Her har vi samlet noen spørsmål vi ofte får. Og svar på disse. Lurer du på noen annet enn det som fremgår er, håper vi du tar kontakt – f.eks. via våre Facebooksider (Kino / Kulturhus). Så skal vi både svare så raskt vi kan, samt vurdere å legge inn spørsmål/svar på lista nedenfor her fortløpende 🙂


Spørsmål:

Jeg har ikke mottatt (eller finner ikke) min billett. Hva gjør jeg da?

Svar:
Sjekk din mailboks og/eller din mobiltelefon. Om du skrev inn riktig maiadresse og/eller mobilnummer ved kjøp, er billett sendt ut dit. Sjekk evt. om billett har havnet i «Spam» eller «Trash»-mappe på mailen din. Fortsatt ingen billett? Besøk Ticketcos nettside og bruk funksjonen «Finn dine kjøpte billetter». På mobil/nettbrett finner du den funksjonen i hovedmenyen øverst. På PC/MAC/Desktop finner du den til høyre på nettsiden.


Spørsmål:

Aksepterer dere ledsagerbevis?

Svar:
Ja, en person som har ledsagerbevis vil kunne få en billett uten kostnad til sin ledsager ved kjøpt av ordinær billett. Vi har – naturlig nok – ingen måte å ordne slik at dette baserer seg 100% på selvbetjening, med andre ord kan man ikke kjøpe slike «ledsager»-billetter gratis på nett uten videre. Det må via en manuell sjekk av ledsagerbevis, enten i kommunens servicekontor i dets åpningstider, eller i døra ved inngangen til hver forestilling. Det er også mulig å ordne dette digitalt. Ta i så fall kontakt med oss på chat via våre Facebooksider for henholdsvis Kolvereid Kino (kinobilletter) og Kulturhuset i Nærøy (andre kulturarrangementer) – i god tid før aktuell forestilling.


Spørsmål:

Selger dere gavekort?

Svar:
Ja. Gavekort til Kolvereid Kino kjøpes her, og gavekort til Kulturhuset i Nærøy kjøpes her. Dette er gavekort som kan benyttes ved kjøp på nett, kjøp i kommunens servicekontor eller kjøp i billettluka ved forestillinger. Gavekortene er gyldig 1 år fra kjøpsdato.

NB: Gavekort til Kulturhuset i Nærøy kan benyttes til alle arrangementer ved Kulturhuset i Nærøy som vi selv selger billetter til. Altså ikke til arrangementer av leietakere som selger sine egne billetter.


Spørsmål:

Hvor sjekker jeg saldoen på et gavekort?

Svar: Bruk funksjonen «Sjekk gavekortsaldo» som du finner her.  På mobil/nettbrett finner du den funksjonen i hovedmenyen øverst. På PC/MAC/Desktop finner du den nede til høyre på nettsiden.


Spørsmål:

Finnes det en app for å finne, kjøpe, oppbevare, vise, bruke biletter til arrangement?

Svar: Ja. Til dette bruker du appen «Ticketco Wallet» som du finner både i AppStore (Ipad/Iphone) og i Google Play (Android-telefoner og nettbrett)


Spørsmål:

Jeg har kjøpt billett, men angrer kjøpet. Kan jeg få refundert beløpet? 

Svar: Nei. Kjøpte billetter refunderes normalt ikke. Det finnes dog unntak for dette, og dersom du av helsemessige grunner ikke kan benytte deg av billetten, eller du f.eks. har kjøpt billett til feil arrangement, må du ta kontakt med oss, så skal vi se hva vi kan gjøre 🙂